W działaniach marketingowych jedyną rolę odgrywa ciekawe i zwracające uwagę zademonstrowanie firmy oraz jej oferty. Do tego przeznaczone są katalogi firmowe. Mogą być przygotowane w dowolnym formacie, choć standardowy A4 testuje się najlepiej.
Zbyt mały format wpływa na jakość zdjęć, oprócz tego zwiększa objętość, a nikt nie chce jako oferty otrzymać wielostronicowej książki do czytania. W związku z tym najczęściej stosowany jest właśnie format A4, który daje możliwość też łatwe powielanie kopii za pomocą zwyczajnych biurowych drukarek.
Katalogi reklamowe – co trzeba mieć świadomość tego?
Aby folder reklamowy z ogromnym skutkiem zachęcał do skorzystania z usług naszego biznesu, musi spełniać kilka warunków. Głównie musi być ze starannością wytworzony. Istotne, ażeby projekt miał indywidualny charakter wpisujący się w wizerunek firmy. Elementy identyfikacji wizualnej, tj. logo czy nazwa, powinny być odpowiednio wyeksponowane. Należy pamiętać, że foldery reklamowe są wizytówką naszej firmy. Powinny świadczyć o naszym profesjonalizmie i otwartości na potrzeby klienta.
Estetyczna szata graficzna a także przejrzysty czytelny układ to jednakże nie wszystko. Kluczowa w odbiorze folderu reklamowego jest jakość jego wykończenia. Folder firmowy powinien być utworzony z materiałów najwyższej jakości. Takie podejście będzie świadczyło o naszym szacunku wobec klienta oraz pragnienia nawiązania relacji biznesowych. Warto więc wybierać materiały odznaczające się trwałością oraz wysoką estetyką. Na rynku dostępnych jest wiele różnorakich rodzajów papierów ozdobnych. Papier zastosowany na folder reklamujący ofertę firmy powinien posiadać odpowiednią gramaturę. Gruby papier jest wytrzymały na zniszczenie a także daje wrażenie solidności, co oczywiście przekłada się na pozytywne złudzenie. Co równie istotne, katalogi powinny być zrealizowane z najwyższą starannością, co znaczy także stosowanie ulepszeń. Odpowiedni efekt wizualny gwarantuje uszlachetnienie okładki za pomocą tłoczenia. Przy tym warto zastosować folię ochroną, która zabezpiecza kartki przed poplamieniem i daje ciekawy efekt wizualny. Dla podkreślenia wagi niektórych elementów graficznych, na przykład logo, można wykorzystać technikę punktowego nakładania lakieru. W ten sposób zostają wyeksponowane bardzo ważne elementy.
Polecamy: whiteart.pl/folder-reklamowy.