Mocny wizerunek firmy wymaga stosowania sprawdzonych rozwiązań z zakresu marketingu oraz promocji. Każdy przedsiębiorca powinien być świadomym, że spójny wizerunek firmy przekłada się na wyniki sprzedażowe a także efekt handlowy. Warto więc dołożyć starań, ażeby tożsamość wizualna firmy była przygotowana w sposób fachowy a także złożony.
Dzięki temu nasza firma w oczach klienta będzie posiadała pozytywny wizerunek, co przyczyni się do lepszych wyników sprzedaży. Warto zatem inwestować w rozwiązania tj. księga znaku.
Identyfikacja wizualna firmy – co należy mieć świadomość tego?
Identyfikacja wizualna firmy to zbiór elementów, które odpowiadają za wykreowanie solidnego a także spójnego wizerunku firmy. Jednak księga identyfikacji wizualnej to kolekcja zasad oraz reguł dotyczących stosowania znaków firmowych w określonych sytuacjach oraz ustaleniach. Z księgi znaku dowiemy się w głównej mierze w jaki sposób na odzież firmową mogą być nanoszone znaki firmowe, tj. logotypy lub w jaki sposób mogą być oznakowane treściami reklamowymi firmy a także logotypem stoiska handlowe czy targowe. Ponadto, księga znaku dostarcza również informacji na temat stosowania logotypu w wersji podstawowej, jak również w wersjach dodatkowych rozszerzonych. Znajdziemy tam też informacje dotyczące stosowania palety kolorów firmowej, przykładowo na pojazdach firmowych czy materiałach biurowych albo promocyjnych. W związku z tym księga znaku, która może występować w postaci elektronicznej albo papierowej, określa warunki, w jakich znaki firmowe mogą być stosowane na materiałach różnego rodzaju. Dotyczy to również materiałów reklamowych, takich jak banery, flagi czy gadżety reklamowe, takie jak kalendarze czy długopisy. Jest to istotny szczegół stworzenia spójnego oraz jednolitego wizerunku firmy, który przekłada się na powiększenie rozpoznawalności firmy a także marki. Warto zdawać sobie sprawę, że identyfikacja wizualna firmy to jeden z najważniejszych elementów, który wpływa na budowanie jej pozytywnego wizerunku. A jest to główny element w budowaniu trwałych relacji z klientem, jak również w procesie zdobywania nowych klientów. Warto więc dołożyć starań, aby księga identyfikacji wizualnej była przygotowana w sposób profesjonalny a także rozbudowany.
Zobacz: warto zobaczyć