Kalendarze stanowią bardzo przydatny gadżet, który jest nieodzownym elementem każdego biura czy zakładu pracy. Mimo rosnącej liczby dostępnych elektronicznych wersji tradycyjny papierowy kalendarz wciąż jest jest bardzo często wybierany. Warto zatem dowiedzieć kilku rzeczy na jego temat.
Kalendarze – jakie odróżnia się rodzaje?
Występuje kilka głównych rodzajów kalendarzy. Są to wszystkim świetnie znane kalendarze ścienne. Zalicza się do tej grupy kalendarze plakatowe oraz składane na przykład niezwykle popularne kalendarze trójdzielne. Jest to kalendarz, w którym kalendarium jest podzielone na trzy części: miesiąc poprzedni, następny oraz znajdujący się pośród nimi miesiąc aktualny. Taki układ jest bardzo przejrzysty. Prócz tego, kartki z miesiącami zawierają dużo wolnej powierzchni na prowadzenie zapisków. To w znaczącym stopniu zwiększa funkcjonalność takiego kalendarza.
Oprócz kalendarzy użytych na ścianę wyróżnia się też kalendarze biurkowe, które mogą posiadać postać stojącą albo leżącą. Innym rodzajem, który też cieszy się dużym zainteresowaniem jest kalendarz książkowy, który może występować jako kalendarz kieszonkowy albo indywidualny. Kalendarz indywidualny standardowo występuje w dwóch formatach, a mianowicie A4 i mniejszym A5. Na życzenie klienta wykonywane są również kalendarze w niestandardowych formatach.
Kalendarz trójdzielny a reklama firmy
Trzeba rozpocząć od tego, że gadżety reklamowe są coraz częściej stosowaną przez firmy promocją. W tej roli dobrze się sprawdzają kalendarze, które są praktyczne i funkcjonalne. A to właśnie użyteczność jest jedną z najważniejszych cech gadżetu reklamowego. Przedmiot, który nie jest używany, nie reklamuje. Warto więc wybierając gadżet reklamowy dla klienta, wziąć pod uwagę kalendarz trójdzielny dla firm. Taki kalendarz z logo naszej firmy może bez wątpienia ozdabiać nasze biuro, warsztat czy zakład pracy.
Kalendarze trójdzielne składają się z kilku kluczowych elementów. Poza kalendarium jest jeszcze tak zwana główka, czyli górna część przeznaczona na nadruk reklamowy a także dolna część nazywana stopką, w której najczęściej umieszcza się dane kontaktowe. Część górna powinna być zapełniona treścią reklamową. Na prawdę bardzo często wybieranym rozstrzygnięciem są kalendarze trójdzielne z zdjęciami nawiązującymi do firmy.
Sprawdź tutaj: kalendarze trójdzielne z zdjęciami.